14.02.2023
Šta učiniti ukoliko smatrate da je došlo do povrede vaših ličnih podataka ili ukoliko želite ostvariti svoja prava zajamčena Zakonom o zaštiti ličnih podataka Bosne i Hercegovine.
1. korak – Kontaktirajte voditelja obrade (preduzeće/organizaciju koja obrađuje Vaše lične podatke)
Obratite se voditelju obrade pisanim putem, navodeći konkretan problem (povredu prava na zaštitu ličnih podataka) i zatražite od istog da taj problem riješi te da Vam se povratno očituje na navode u Vašem zahtjevu.
Na primjer, ako je neko na društvenoj mreži otvorio lažan profil koristeći Vaše lične podatke, najprije ćete se obratiti izravno korisničkoj podršci društvene mreže.
2. korak – Obratite se Agenciji za zaštitu ličnih podataka Bosne i Hercegovine
U slučaju kada voditelj obrade ne postupi po Vašem zahtjevu, ne dostavi Vam u razumnom roku očitovanje na Vaš zahtjev ili Vam ne dostavi očitovanje za koje smatrate da nije u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti ličnih podataka Bosne i Hercegovine. U zahtjevu je potrebno detaljno opisati o kakvoj povredi prava na zaštitu ličnih podataka se radi (kako, kada, gdje i od strane koga se dogodila povreda. Ukoliko postoji, priložiti svu dokumentaciju vezanu za predmet prijave (npr. opis korespondencije, fotografije, poveznice na objave itd.).
Više informacija o pravima nosioca podataka (lica na koje se podaci odnose), u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka možete naći na web lokaciji Agencije za zaštitu ličnih podataka u Bosni i Hercegovini: http://www.azlp.ba/prava_nosioca_podataka/Default.aspx
Posebna napomena vezana za uočene prevarne radnje: na socijalnim mrežama: preporučujemo našim klijentima, ali i svim građanima, da vode računa o svojoj privatnosti i da nikome ne ustupaju svoje lične podatke, fotografije ličnih karata ili bankovnih kartica putem interneta i društvenih mreža. Na ovaj način lični podaci mogu biti zloupotrebljeni, a pojedinici novčano oštećeni.
Vaš EKI